W celu stymulowania rozwoju dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami w naszym przedszkolu organizowane są zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Zajęcia są prowadzone w grupach 1-osobowych z udziałem ich rodziców.
Skierowanie dziecka na zajęcia wczesnego wspomagania wydaje organ prowadzący na podstawie wniosku rodziców i opinii wydanej przez placówkę stwierdzającą konieczność prowadzenia takich zajęć.
Zakres wczesnego wspomagania rozwoju dziecka może dotyczyć rozwoju motorycznego, stymulacji polisensorycznej, rozwoju mowy i języka, orientacji i poruszania się w przestrzeni, usprawniania widzenia, słuchu, umiejętności samoobsługi i funkcjonowania w środowisku.
Zajęcia wczesnego wspomagania prowadzą nauczyciele posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka i specjaliści (psycholog, logopeda, rehabilitant, oligofrenopedagog, surdologopeda, inni), którzy tworzą zespół wczesnego wspomagania. Pracę zespołu koordynuje dyrektor przedszkola.
W naszym przedszkolu wczesnym wspomaganie rozwoju objętych jest 13 dzieci. Nie wszystkie te dzieci uczęszczają do naszego przedszkola (4 dzieci nie korzysta z przedszkola). Zajęcia z tymi dziećmi prowadzą: oligofrenopedagog, psycholog, logopeda, rehabilitant i surdologopeda.